Rozwój dzieci wyjątkowo uzdolnionych
Powszechny obraz dziecka szczególnie uzdolnionego jest następujący: twórcze, bystre i inteligentne. Takie dzieci przejawiają uzdolnienia kierunkowe i ogólne. Mocno angażują się w wykonywane zadania. Jednak wbrew powszechnie panującemu przekonaniu, mogą one mieć one trudności w nauce i zachowaniu, a także być postrzegane jako sprawiające trudności wychowawcze.
Właściwa identyfikacja dzieci wybitnych pozwala odróżnić je od tych pilnych i systematycznych z przeciętnymi zdolnościami, nadrabiających braki ciężką pracą i zajęciami dodatkowymi. Jest ona bardzo ważna, ponieważ w przypadku pomyłki istnieje niebezpieczeństwo stawiania nieadekwatnych do możliwości dziecka wymagań. To z kolei może skutkować wieloma problemami z emocjami u dziecka. Pomożemy w prawidłowym rozpoznaniu i określeniu stopnia uzdolnienia Państwa dzieci.
Problemy dzieci wybitnie uzdolnionych
Lista trudności, z którymi walczą dzieci o wyjątkowych uzdolnieniach, jest długa. Należą do nich:
- brak systematyczności
- niespójny rozwój intelektualny względem emocjonalnego
- zwiększona potrzeba stymulacji
- dysleksja
- trudności z koncentracją uwagi
- zachowania lękowe lub agresyjne spowodowane rozchwianiem emocjonalnym
- zagubienie i poczucie bycia odmieńcem
- trudności w relacjach z rówieśnikami: akceptacją, adaptacją i rywalizacją
- egocentryzm i egoizm
- nadpobudliwość psychoruchowa.
Bazując na naszej dotychczasowej praktyce zawodowej, możemy wskazać rozwiązania powyższych problemów, i tym samym pomóc Państwa dzieciom. Jeśli odpowiednio wcześnie się Państwo do nas zgłoszą, zaproponujemy taki rodzaj pracy z dzieckiem, aby w przyszłości mogło ono w pełni wykorzystać swój potencjał!